Isnin, 27 Jun 2011

BUBUR MERAH BUBUR PUTIH,POTONG JAMBUL AKU??=..=

HARI INI KENDURI LAGI.
potong jambul siape??
eh,aku dah xde jambul,aku dah ade pelbagai bulu da.
hahahha.
*maap,melucah cikit.
siap ade BUBUR MERAH BUBUR PUTIH.

mesti tertanya2 kan,apekah makanan ini.
kite lari topik jap.

INFO SELINGAN.
bubur merah bubur putih adelah makanan orang johor.ianye adelah makanan yg agak rasmi jika terdapat kenduri kesyukuran.yang kaler merah mesak dgn gule melake n rasenye manis,yang wane putih masak ngan garam,kasi masin ckt.rase nye manis2 masin kalau da campor dlm mulut.sedap!masaknye senang je.sape2 yg minat nak tau resepi masak bubur ni leh inbox aku.hee~~

berbalik kepade tajuk di atas.
kenduri potong jambul ke?
potong jambul sape?
oooo...budak ni....

salah2,aku memang gedik ckt nak interframe dlm setiap entry.=..=
actually majlis untuk si boboy ni.hehehe.
my little pronce MUHAMMAD ANAS.


bukan majlis potong jambul...
majlis kesyukuran untuk 2 insan sekaligus.
pertamanya,untuk anas MAJLIS SEMPENA KELAHIRAN DAN BERI NAMA.


yang keduanya potong jambul dak ni.
.
.
.
.
.
.
v

tudung kuning-my cousin,tudung biru-my auntie.
*maap,maap...curik pic.^_^

bukan!!!bukan potong jambul cousin aku jua.
ape ntah lagi jambul aku,bhaha!
sebenarnye MAJLIS KESYUKURAN SEMPENA COUSIN AKU,NAJWA DAPAT MELANJUTKAN PELAJARAN DIPLOMA IN NURSING UNDER GOVERMENT.
so petang tadi diadakan majlis di rumah mak cik aku.
bacaan yassin dan ayat2 sucu Al-Quran di bacakan,
sekaligus bacaan tahlil untuk arwah atok.



hah!ni owner majlis.
my mak cik NORLIZA AMAT.

mempunyai hati yg sgt2 halus.
sentiasa menitis airmate walaupun hanya mendengar perkataan 'bak.'

terase sangat time kenduri ni.
walaupon kadang2 kite dah bole lupa benda yg lepas,
tapi bile berkumpul ramai2 mcm ni,
kami masih teringatkan atok.
biasenye dia mesti ade memeriahkan majlis.
sebelum majlis bermula petang tadi,
kami beramai2 menziarahi 'rumah' atok.
suasana sedih menyelubungi setiap ahli keluarga,
laju airmata jatuh di pipi.
masih lagi belum boleh menerima pemergian atok.T_T

nenek yg dulu kuat berceloteh,sekarang menjadi seorg yg agak pendiam.

"sabar ye nek,kami ade di sisi nenek.;)"

walaupun sedih masih bersarang di hati,
kadang2 ade juga yg boleh menghiburkan hati yg sedih.
itulah dia IBUKU.
hehehhe.
dgn sifat melatahnye membuatkan kami lupa sebentar rase sedih yg membuak2.^_^

ketawe pade fizikalnya.
tapi aku paham...
dalam hati ibu sgt sedih dgn ketiadaan ayah di sisi.

mak long yg sgt kuat hatinya,
mungkin hanya dia yang tahu rase sedih di hati.
menangis sendiri tanpa pengetahuan org lain.


mak itam ku.
juga seorang yg tabah.
tapi tetap akan menangis juga apabila teringatkan si ayah.

semua orang seperti mereka.
sentiase merindui atuk.
sentiasa menyayangi atuk.
sentiase sedih dengan pemergian atuk.
tapi kami harus redha akhirnya.
AL FATIHAH.....


dengan rezeki yang ade,
makcik membuat sumbangan kepade penduduk sekitar.
dengan menyedekahkan senaskhah yassin,bubur merah bubur putih dan telur.




tapi....................
rase xbes la!
sebab aku xdapat join sampai abes majlis ni.
kene balek KL.hala!!!menci!menci!!
xdapat nak amik pic banyak2.teheee~~
*tiada motip lain.=..=
so sampai cni sahaja yg dapat aku hupdetkan dlm majlis ni.
n kat bwh ni aksi2 agak terlampau.

PAPA.
papa ku yg xagak2.
makan sebelah periuk uh!!bhahah!


aksi terlampau CIKGU MAI.
sampai terselit bawah dapur,
gara2 kusyuk bermain ANGRY BIRD.hahahahaha!

amboi,siap moncong2 mulut bagai.bhaha!


hah!!baru sedor teman ambik gambo kome!!haha!

BYE!!^_^

P/S:mate da macam apek jual sayor,aku tido dulu!

"WAWA,TAHNIAH!BELAJAR BAIK2,JGN SIA2KAN PELUANG NI.BALAS JASA IBU ABAH.^_^"

sape2 rase diri dia comel gilee,sila kumen2 n like.tehee~~

0 KENTANG TERGOLEK2 NAK BERCAKAP: