Ahad, 20 Mac 2011

“CONTEST GIGS(Gaya Islam Gaya Saya)- Miss Yuu"


assalammualaikum...
kali ini GA from cik yuu.
actually da lame cik yuu invite noyis 4 d contest.
tapi baru hari ni aku ingat.hahahaha.
*maap ye cik yuu.
mujur aku belek2 shoutbox tadi.heee~~
contest ni agak unik bg aku.
sbbnye kene selit hadis2 Nabi or ayat2 islam yang indah.
secare xlangsung sambil kite join contest kite jugak leh belajar dan beramalkan kan.

seperti Sabda RasuluLlah صلى الله عليه وآله وسلم :
"Sebaik-baik kamu orang yang panjang umurnya dan baik amalannya."

menarik2.
creadit to cik yuu..^_^



dalam contest ni aku da pilih pic ni.
mgkin bagi org len gambo ni xdelah sopan sgt rite?
tp bg aku...
"kesopanan seorang wanita bukan sahaja terletak pada apa yang dipakainya.
tp sopan itu juga terletak pada hatinya."

.SEINDAH HIASAN ADALAH WANITA SOLEHAH.

sebagai seorang Islam,aku di cni ingin berkongsi ilmu.
tetapi aku bukan manusia yg sempurna.
aku juga tidak sebaik Sumaiyah.
aku tidak secekal Siti Khadijah.
aku tidak secantik Siti Aisyah.
niat di hati hanya ingin memperluaskan ilmu di dada.kerana..

"Akal mempelajari daripada Allah s.w.t dan ia mengajar kepada diri. Diri yang belajar daripada Akal melahirkan tindakan."

dan aku juga hanya manusia kerdil.
yang xlepas dari melakukan kesalahan dan dosa.
ampun ku pinta kepada Yang Maha Kuasa.
aku juga mula mengakui kesilapan dan ingin berdamping dgn Mu.
dengan melakukan amal2 soleh yg menjaminkan syurga Mu ya Allah.
kerana sesungguhnya...

‎"Lelahkanlah dirimu dengan amaliah...
Sesungguhnya istirehatnya seorang Muslim adalah di Syurga kelak."

dan aku juga ingin menjadi yg terbaik di sisi Mu.
juga di samping kekasih Mu MUHAMMAD.
sunnahnye aku ikuti.
suruhannya aku turuti.
larangannya aku lingkari.
kerana aku tahu....

‎"Jagalah batinmu dengan merasakan kehadiran Allah, dan jagalah lahirmu dengan mengikuti sunnah (Rasulullah s.a.w.)."

di akhir perjalanan.
aku hanya mampu berkata.
aku hanya mampu memanggil.
aku hanya mampu menasihati.
kerana ku juga tahu...

‎"Jika nasihat datangnya dari hati, masuknya pun ke hati. Tetapi jika hanya bersumber dari lidah, ia tidak bisa masuk jauh ke dalam hati, dan hanya dapat sampai telinga pendengarnya.""

nasihat akhir dari hamba kerdil ini.
dekatilah kebaikan,jauhilah kemungkaran.
kerana apa setiap yang baik itu dtg dari Allah.
aku ikhlas berkata2 di ruangan ini.
bukan untuk menunjuk.
bukan untuk menang di duniawi semata2.
tetapi aku ikhlas kerana Nya.
kerana....

Ikhlas memiliki hakikat, prinsip dan kesempurnaan.
Prinsip ikhlas adalah niat, sebab dalam niat itu terdapat keikhlasan. Sedangkan hakikat ikhlas adalah kemurnian niat dari kotoran apapun yang mencampuri kesempurnaan adalah kejujuran.

dan engkau harus ingat...
"Janganlah kita menjadi manusia yang lupa daratan walaupun sebenarnya kita memang hidup di atas darat"

tag to:

WASSALAM.
terima kasih cik yuu..:)


sape2 rase diri dia comel gilee,sila kumen2 n like.tehee~~

0 KENTANG TERGOLEK2 NAK BERCAKAP: