Jumaat, 26 Ogos 2011

MAKAN FREE MEMANG ENAK DI BULAN PUASA..


assalammualaikum semua.
ketika entry ini di post,
aku sudah berada di dalam sebuah kenderaan bertayar 4 bulat bulat,
menuju ke destinasi HARI RAYA.
ye rumah,saya pulang kepada anda hari ini.
rindu kepada family tak terkata.
juga pada yang tersayang,si jantung hati.

..........................................................

ohhh..ini event dah berlalu pada hari kelmarin.
sumpah,aku bz terlampau.
xsempat tangan nak menaip keyboard.haaa~~
oke oke jom laju laju hupdet pasal MAKAN FREE.
sedia maklum aku memang suka kalau makan makan free ni.haha.
lagi lag di bulan puasa yan indah ni.
kerna ku akur pada kata kata,
"jangan membazir di bulan puasa,amalan syaiton nirrojim"

so MAKAN FREE kali ini di taja khas oleh BAPIM.(Badan Pendidikan Islam Mahsa)


antara manusia manusia terawal sampai di dalam surau.=..=



di awal waktu berbuka semua jemputan di hidangkan dengan air teh tarik.
sedap!:)


motif??=.'=


sementara menunggu waktu maghrib,
sedikit tazkirah di bacakan.
di awal minit,
kami tekun mendengar tazkirah tazkirah yg di sampaikan.
sangat beradap dan bersopan.


khusyuk mendengar tazkirah.


5 minit berlalu....masih juga khusyuk mendengar...



10 minit berlalu....moon mula cuba untuk menutup2 mata.itu lebih sempurna katanya.haha.


namun kitorang bole diamkan diri sekejap je.
kau ingat aku bole dok diam,xleh la derrr.
aku memang jenis yang xreti dok diam diam ni.
ye paling kecoh adalah kami.hahaha.


di minit 13....

mula la bergambar2 tanpa henti.haha.


berposing sana dan sini.-_-


aku memang xsah kalau satu hari idup tanpa klik button kemera.


bile dah rasa puas hati dengan gambar diri sendiri,
mula la mencari sudut tertentu.
gambar orang lain pulak jadi sasaran.
sebagai gambaran ae yang terjadi di dalam event.hee~~


para para sakura jemputan yang hadir.


mereka memang terrbaik.diam diam je dok dengo tazkirah.^^


seyes rasa memang penoh perot time malam ni.
terima kasih la bebanyak ke BAPIM.
banyak sangat makanan2 yang di jamukan.

pencuci mulut ->kuih muih.
*namanya je pencuci mulut,tp aku dah wat pencuci perot.haha.awal2 da kasi perabis.



satar.seyes sedap!bole tempah ke.teheee~~


nasi lemak berlauk.


yeay!!MAKAN DALAM DULANG.SUNAH NABI.^__^

aku sangat sangat suka sunah Nabi yang ni.
makan beramai ramai dalam satu dulang/talam.
seronok sangat sangat.
kalau orang JOHO amalan ni satu kebiasaan.
sebab di majlis2 agama like Maulidur Rasul,
amalan makan dalam dulang memang di amalkan.
tapi tak bagi negeri lain,
teruja sungguh nak makan sama2.hik!
rasa macam erat sangat kasih sayang 2.
chewahh aku!!haha.
xcaya korang cuba.bes!


muke eksited nak makan dalam dulang.
*nik 1st time wat sunah Nabi ni.rasa teruja gila.hehe.


see see,maken erattttt kan kasih sayanggg.:)

geng aku yang paling kuat makan.haha.
2 3 kali tambah lauk pauk.
then mulut jenis xbole simpan dalam kocek time nga makan.
bak kata org,kitorang la paling meriah kat situ.haha
tu yang dari awal2 aku da cop makan dekat dengan kawasan letak makanan2.haha!
*ehem!senang nak top up lauk.


abes makan di hidangkan dengan air sejuk pula.teh ice.sedap jugak!



orang Somalia yang kekenyangan.=..=

sedang enak berbual bual melayan perut kenyang,
kitorang stil cari makanan yang bole di kunyap kunyap.
senang cite cekedis la.
kau tau ape yang kitorang buat?
bagi mewujudkan kehadiran cekedis yang absent?











hanya guna ini.


cekedis bilis kacang.

buruk lantak tak kitoranggggg.hahaha.
pedulik apa.
kalau mulut mulut naga ni xde,mesti makanan 2 buang macam 2 je.
sekurang kurangnya kitorang bukan kawan syaiton nirrojim.hee~~ ^^
.noktah.

P/S:BERHATI HATI PULANG BERAYA.cepatlah sampai.o_O


sape2 rase diri dia comel gilee,sila kumen2 n like.tehee~~

0 KENTANG TERGOLEK2 NAK BERCAKAP: