Isnin, 8 Ogos 2011

BERBUKA PUASA BERSAMA ANAK YATIM KG JOHAN SETIA,KLANG.

assalammualaikum.
seperti yang di janjikan.
hAri ini,baru sampai masa yg mencemburui datang.
kesempatan mengedit gambar2 di sempatkan pada malam tadi.
gile kau!
beribu ribu lemon picture.haha!
terpakse memilih yg terbaik di kalangan terrrbaik.^^
mari ikuti kisah kami di RUMAH ANAK YATIM KG JOHAN SETIA.

kami NOYIS,WAWA,NIK,MOON,KAK ADA sebagai retis jemputan,
*aku retisss kee..muntah.=.'=
telah mendapat jemputan khas dr BADAN AGAMA MAHSA untuk menjoin aktiviti ini.
hanya dengan wang kertas rm5,kami berjaya meneroboskan diri dlm aktiviti mulia ini.
di sebabkan keterujaan yg melanda,
seawal jam 1 ptg aku dah iron baju sebagai persiapan.
walaupon sebenarnye bas di jangka bergerak laju ke Klang jam 4 petang.
*aku memey begini nghope.=..=


kejakunan kenaikan di atas bas terasa.^^


begitu juga mereka.pantang nampak flash cemera.=..=


sesampai nye kami di sana,
di sambut mesra oleh adik adik manis.
*hakikatnya mereka malu malu kucing mcm nampak retis glemer.haha.
dan kami teros di iring ke surau bg mendirikan solat asar berjemaah,
*ehem!sembahyang itu penting walau di mana kita berada.



.........................................................................


selesai berjemaah,
seperti yang di rangka perlu bertadarus al-Quran secara berjemaah,
namun adik adik telah melakukan 3 kali tadarus sementara menunggu kedatangan kami.
*nampak sgt tau kitorg sampai lambat.jln jem.demm.=..=
so,aktiviti sudah lari dr jadual.
kami mengubah jalan cerita dengan aktiviti ini.













YE!!!AKTIVITI BERGAMBAR DI BERSAMA ANAK YATIM!HAHA.


even dlm surau pon kami tak bole lari dr cemera.
*kakak fasi pon join.hik!


rela memeluk dan di peluk semata mata nak masuk dalam picture bersama retis.haha.


kemudian sesi bergambar beralih ke dalam bilik adik adik manis.
seyes,selesa betol bilik diorang.
kalah bilik aku kat kolej MAHSA tercinta.
dia punya luas xpayah cakap,
kau boleh main guling berganti ganti bersama satu pasukan bola sepak negara.=.'=

retis dan kakak fasi yg bergedik bersama adik adik manis.

semasa di cni la kami berkenalan.
sungguh banyak cerita adik adik manis ni.
yalah kan,antara2 mereka semua penah rase kehilangan.
bila ade yg datang melawat,
hati yg sedih rase terhibur.
gembira tengok diorang ketawa.
masing2 ade cara gaya tersendiri.
ada yg ketawa,ada yg tersenyum,ada yg mendiam diri malu,ada yg menangis tanpa di duga.
adik adik!!korang ni suweeettt.^^


aktiviti sebelum waktu berbuka puasa.
TAZKIRAH PETANG BERSAMA ABG NIK.


org lain khusyuk mendengar.aku khusyuk berposing.haha.


tu diaaa...calon2 suami anda.!haha.


retis2 memang ni je keje.
berposing lebih dr menjoin aktiviti sedia ada.haha.

di samping itu.
aku sempat menerjah manusia2 yg gila.
bukan gila meroyan.
bukan gila talak.
bukan jua gila hantu raya.
tapi GILA KEMERA!!
*ni mensti kes muke nk masuk blog aku.demm.=.'=


manusia pertama:MOON.
kau jgn cakap.
gambo dia saje berbelas2 ribu lemon.
atas kejahatan NIK,
pic2 tersebut telah berjaya di padam tanpa rasa bersalah.haha.


*yg sebelah tu mcm si cantik je.haha.



manusia kedua dan ketiga:NIK & SASA.
yg ni aku ade pedap ckt.
mane tak nye noks!!
bile aku tekan next gambo depa.
aku tekan next lagi gambo depa.
next lagi,depa.
next next next next lagi depa depa depa depa!!
mane aku tak tensennn!!=..=

pc hidung kemek.
padan muke korang 2 aku masukkan pic ni.haha!

dan entry aku akan kurang seri tanpa manusia2 comel.
bukan setakat kat shoping2 mall aku jumpe manusia comel.
di rumah anak2 yatim jua aku menjumpainnya.
xlengkap la kan kalau aku xamik pic manusia2 comel.


baby pempuan ni sggttttt comel!
*kenapa sa lagi??=..=


manusia ke 2 maha comel!!!
gerammmmm!!!
tapi aku xberjaya pegang sebab manusia comel ini telah di kuasai ketat oleh SASA.
*ye,sasa lagi.cerita ini telah di kuasai oleh beliau.=..=

habis TAWARIH,
kami di jamukan dengan aktiviti berjoget2.
aha!kau ado!!kami ado..

ye!aku suke pic ni.tampak kegirangan kanak kanak ribena kami terserlah.hahahaha!


amboi kau dikkk!!kemain rancak berjoget!haha.
lagu yg kami jogetkan:GELOMBANG KEADILAN.


fan:ehhhh..bukan lagu nasyid ke?

aku:ye!lagu nasyid.

fan:tapi kenapa kene joget2?

aku:acttually.....

fan:wahhh!!speaking london la!!hee..

aku:kau jgn main gila.sebenarnye lagu ni as motivasi kat anak2 2.pas2 ade wat sedikit pergerakan@gaya bg menghiburkan dan menjadikan aktivitu itu lebih menarik.tiada di luar batasan di c2.harap jgn ada yg salah paham.

fan:ooooooooooooooo.paham paham.persoalannya sekarang,xde video ke??

aku:kau jgn byk songeh.video xde,keterujaan membataskan segalanya.haha.

fan:demmm..=..=


habis bergelombang bersama keadilan.
aktiviti kami bersama anak anak manis ini tamat.
rase berat hati nak tinggalkan.
walaupon badan mula rasa letih letih.
sebelum itu.
mari kita habiskan filem kemera.
*ermm..ade lagi ke zaman pakai kemera ber'filem'.


yeay!!!kami the rock!!


manusia dalam bulatan adalah KETUA perjalanan kami pada hari ini.
terima kasih FATIMAH SHAM.^^


^_^


nape muke aku mcm terekik taik ayam.=..=


acttually pic ni ade 4 manusia je.
tapi kerana keterujaan NIK FAIRUZ,pic menjadi lebih lebar.haha.


retis2 paling meletoppp pada malam tersebut.


xsah entry tanpa gambo ala ala gedik.hahah.


comellllllllll!aku je la!!hahhahaha.
*aku memey mcm ni.jgn pelik.


jam di tangan menunjukkan jam 11 malam.
rase sedihh sangat nak berpisah2 dengan adik adik.
namun setiap pertemuan ada perpisahan.
harap kta dapat jumpa lagi ye nanti...
selamat tinggal ustaz hensem adik adik manissss!!
kalau panjang umur kitejumpa ustaz hensem jumpa lagi ye.
ingat:

"jaga sembahyang dan tingkah laku mu.belajar bersungguh sungguh ye.:)"



muka2 keceriaan setelah dapat berjumap dengan adik adik manis.....
time to back homeeeee!!!

kerana sudi menerima kedatangan kami.
terima kasih jua di atas hidangan berbuka dan moreh yang sedap.:)


creadit to pempuan cantik ini di atas jasa kemera anda.^_^

MARILAH RINGAN RINGAN KAN TANGAN MENGHULUR BANTUAN KEPADA YANG MEMERLUKAN.
BERSEDEKAH DI BULAN RAMADHAN MAMPU MENINGKATKAN KADAR PAHALA ANDA.



sape2 rase diri dia comel gilee,sila kumen2 n like.tehee~~

0 KENTANG TERGOLEK2 NAK BERCAKAP: