Selasa, 22 Mei 2012

JANGAN DI BUANG ORANG TUA ITU..

anak:"emak...dah tiba masanya saya balas segala jasa mak"

emak:"alhamdulillah..bagusnya anak emak.apa yang kau ingin lakukan anakku?"

anak:"kalau dulu emak sanggup berhabis duit menghantar saya masukkan saya ke sekolah berasrama penuh,saya juga ingin melakukan begitu."

emak:"apa yang engkau maksudkan?"

anak:"saya mahu masukkan emak ke 'asrama penuh juga'.Rumah Orang-orang Tua Cahaya."

emak:"sampai hati engkau.kenapa emak di balas begitu?"

anak:"sebab emak dah NYANYUK!menyusahkan hidup saya!"

.....................................................................................


kejam!
sangat kejam manusia yang bernama anak jika sekian rupa
sepuluh jari yang menantang si anak dari kecil
apabila dewasa itu balasannya.
comfirm,neraka rumah ke dua!

sebelum semua itu terjadi
mari membanteras!
perlu di mulakan dari awal
pendidikan tentang warga tua harus
semakin tua manusia semakin rendah immuniti badan
jadi aku dan kawan kawan telah menghadirkan diri di Alzheimer Talk.



di antara warga warga tua yang menghadiri.haha





warga muda yang hadir.

firstly sangat sedih sebab warga muda tak ramai yang hadir
hanya student nurse sahaja
kalau tidak kerana keterpaksaan
memang tak nampak batang hidung


konon rajin.=.=

Alzheimer bermaksud bentuk dementia progresif yang berlaku pada pertengahan umur.
dari segi bahasa rojak:nyayuk.

di sini aku nak menegaskan kita sendiri sebagai yang sihat kena paham dengan sebaiknya apa yang di maksudkn dengan Alzheimer.setelah di kaji ,penyakit ini juga di sebabkan kekurangan sejenis bahan chemical yang di kenali sebagai acethycholine di reseptor aynapse.berkait dengan chemical,bermakna penyakit boleh di bawa di dalam genetik.





kalau berkaitan dengan genetik
ini bermaksud penyakit keturunan
eh sayang
janganlah kau buang buang orang tua yang berpenyakit Alzheimer
apa salah mereka
dalam badan engkau ada genetik beliau
maka,engkau juga berisiko BESAR ada penyakit yang sama
apa yang engkau lakukan kepada emak sekarang
turut akan di balas cash oleh Allah bila kau tua kelak




fuhhhhh!!
panjang lebar kan aku membebel
geram.
sekarang ni dunia semakin huru hara
bukan setakat kes buang bayi meningkat
KES BUANG MAK AYAH PON MAKINNN MENINGKAT
tak paham aku dengan manusia sekarang
tak ingat dosa pahala dah
buang orang suka hati macam buang sampul gula gula




alhamdulilah..
nasib baik aku dapat ilmu tentang Alzheimer
interesting sangat
penceramah terbaik.
hidangan makanan terbaik.
venue terbaik.
sampai tak cukup kerusi tetamu nak duduk



walaupun mengantuk
aku gagah kan jua
session pertama rajin menulis
session ke dua after makan mee hoon sepinggan
gini lah jadinya
buku di tutup
pen di kepit
kertas di selit
hahahahahaha.




antara antara muka yang steady
*wawa tak ada.g kursus kahwin.
SELAMAT PENGANTIN BARU SYG!hahah

samapai di sini sahaja
penat dah mulut aku membebel
semoga semua dapat ilmu walaupun sedikit
ingat pesan aku

"JANGAN DI BUANG ORANG TUA ITU"



sesi paling seronok.
soal jawab
sampai terlopong mulut kawan.
hahahahha



sape2 rase diri dia comel gilee,sila kumen2 n like.tehee~~

0 KENTANG TERGOLEK2 NAK BERCAKAP: