Khamis, 26 Januari 2012

PERHATIAN KEPADA PENJUAL KUIH DAN PISANG GORENG.


SALAM SATU MALAYSIA
perhatian semua!!!
especially to all peniaga pisang goreng dan penjual kuih muih
yang berada di Malaysia
mahupun mengerjakan part time di overseas
actually berita ini sudah tersebar di Facebook
tetapi aku ingin menyebarkannya semula atas permintaan pengeluar TEPUNG CAP SAUH.

tahukah anda bahawa satu berita yang telah di gembar gemburkan di facebook berbunyi seperti ini:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


tepung cap sauh,tepung cap kunci,minyak masak seri murni dan roti massimo.


aha!
aku jugak pada mulanya terperanjat beruk
terus menyelusup masuk dapur mahu membuang tepung yang penuh dalam tupperware
namun di tegah oleh ibu dengan satu pekikan yang kuat!
lalu aku menyimpan hasrat untuk membuang tepung dan minyak tersebut.
aku menerangkan situasi sebenar kepada ibu.
lalu ibu membuat muka seposennya.

"realy!!what's going on baby!!"


namun dengan tenang aku menunjukkan bukti.
tetapi!!!!
setelah aku refresh wall facebook ku.
aku telah sekali lagi terperanjat di selangi senyum selebar mungkin kerana!
kesangsian rakyat Malaysia telah terjawab dengan jawapan JAKIM Malaysia.


terrrbaikk.
sekarang tak ragu ragu lagi da
cuma harus lebih berhati hati
mungkin tu semua itu politik punya kerja
biasa la manusia
masing masing tak nak mengalah
kita sebagal rakyat yang terima balasan
hanya mampu buka mulut dan terima.
lumrah dunia.


sape2 rase diri dia comel gilee,sila kumen2 n like.tehee~~

0 KENTANG TERGOLEK2 NAK BERCAKAP: