Selasa, 24 Julai 2012

DUGAAN DI BULAN RAMADHAN.

masuk rumah terus carik bilik air
admirer gila kat kau jamban!

*****************************************

cerita benar
tiada yang benar selain dari kisah tragik aku ini
bulan Ramadhan satu dugaan besar untuk aku
SABAR SABAR SABAR
hanya Tuhan sahaja yang tahu
betapa tersiksanya aku menahan

betapa berseleraknya rumah akaibat dari itu

tepat jam 11 pagi
aku selesai melaksanakan tugas rumah yang pertama
maklumlah
bakal bakal membina rumah bertangga
hauslah cekap pantas dan saksama dalam melakukan kerja rumah
selesai mencuci kain
aku ke pintu utama rumah
hajat hati nak masuk rumah
letak basket kain
masuk bilik air,lepasssssss
namun
sesuatu yang tak di duga

bomoh pencari kunci

KUNCI HILANG!
mana mana mana
puas aku cari
yang terakhir kali aku nampak pada tangan anak sedara aku,Anas
haishhhh..kompom dia dah campak sejauh mungkin seperti atlet baling cakera

"demm.."

aku berdengus kecil
perut memulas semakin menjadi jadi
rasa macam ada raksasa kecil ingin keluar lawan otomen
sampai terduduk duduk aku menahan
menjerit jangan di tanya berapa kali
bomoh aku si pencari kunci puas membebel bagaikan mak nenek kebayan



prisoner.

apalah nasib
lama aku di luar rumah
2 jam 30 minit
sesiapa yang kata tak lama sila simpan hajat untuk berkata begitu
kerana aku bakal jadi The Hulk 
rasa perit sangat2
rasan nak mengamuk
rasa nak buka puasa pon ado
lastly talian hayat di gunakan
setelah berhempas pulas menggunakan segala macam menatang nak buka kunci grill rumah

"sudah cukup cukup sudah...cukup sampai di sini saja...."
ringtone ibuku yang silih berganti mengikut peredaran zaman.


aku:"hello ibu,wat pe?bz ke keje."
ibu:"nga wat report ni.nape ngah?"
aku:"bu..kunci rumah hilang.anas wat main tadi."
ibu:"apa??da bape lame??"
aku:"dari kol sebelas sampai sekarang 1.30.2 jam setengah."
ibu:"ye ke??ahahahhahahahhahhahahhahahha."

terima kasih ibu
kerana mentertawakan anak mu yang sedang di timpa musibah di bulan Ramadhan yang mulia.


penjenayah.

kira kira jarum jam lagi 20 minit nak jam 2
ibu sampai sambil mntertawakan aku tanpa henti
aku juga ketawa
buka pintu
mission utama perlu di laksanakan dengan segera.
selesai.


*tak baik marah marah masa bulan puasa.SABAR.Allah akan tolong.:')


sape2 rase diri dia comel gilee,sila kumen2 n like.tehee~~

7 KENTANG TERGOLEK2 NAK BERCAKAP:

queen`s heart berkata... BALAS

hahahhahahahah... aku tumpang gelak juga la...
cian makngah kan kena kurung kat luar umah...
anak2 mama memang begitu...
salam wat semua...

noyis gila kentang~~ berkata... BALAS

@queen`s heart hahahha..siot la along.oke,semua kem salam balek.kem slm gak semua kat sane.:')

miss_ain berkata... BALAS

hehehe.... dugaan...

Cik Saila berkata... BALAS

kesiannya..lama tu 2jam 30min..huhu..nsb baik tak berbuka kat luar rmh..hehehe

noyis gila kentang~~ berkata... BALAS

@Cik Saila 2 la pasal.nasib baik.kalau tak dah cuti satu hari.haha

noyis gila kentang~~ berkata... BALAS

@miss_ain dugaan.:')

miss_ain berkata... BALAS

@noyis gila kentang~~

nakal gak anas yek :)