Rabu, 10 Oktober 2012

KATA UNTUK MISI MISI TERBANG KE SABAH SARAWAK

di suatu petang yang hening.ketika aku di Kedai Bunga Budaya

"you make me dance,bring me up,bring me down,play it sweet,make me move,like a freak......."
ringtone berbunyi.

gua:"ello nik!hah,nape?"

nik:"kak!!penempatan dah keluar.saya dapat SARAWAK!arghhh!Salwa sarawak,Mah sarawak."

gua:"hah??bio beno.betul betul r nik.tipu ea."

nik:"serius la kak!hahaha.wat pe nak tipu.cepat kak cek."

gua:"alaaaaa...oke oke!"

kacau stim gua nak beli bunga hantaran.yang pada mulanya sangat penting tadi jadi terakhir penting.terus campak bunga.naik cc Saujana.duduk.letak beg.masuk internet.

kakak cc:"dik2!nak online ke?"

gua:"eh tak.nak basuh baju ni.=..=."

kakak cc:"heee~~"

masuk no ic.gua kejam mata.bunyi lagi talipon.kawan mintak tolong cek kan.eh LEE SI LI ni.kacau je ritma jantung gua yang sedang berdegup kencang.dapat Pahang.ala..untungnyeeee.gua?masukkan no ic.89xxxx-01-xxxx.tekan!tak ade ponnn.tutup mata.macam orang bongok.memang la tak nampak.pelan pelan bukak mata.orang sebelah dah pandang lain macam.

"tempat melapor diri:JABATAN KESIHATAN NEGERI JOHOR."

alhamdulillah!!syukur ke hadrat Illahi.mesej masuk bertalu talu.my God!kawan kawan rapat majoriti semua dapat Sabah Sarawak.macam tak percaya.siap tengok henpon berkali kali.betul ke tak ni.hari ini hari Rabu.betul.apa niii!kenapa mesti mereka ke seberang laut.alahai.kesiannya.masing masing ada yang tepon nangis.mesej nangis.wassup nangis.ala...gua pulak yang sedih lebih.

sayang semua.gua buat entry ni khas untuk semua.mungkin bagi korang gua tak paham apa perasaan korang semua.tapi salah sayang,gua paham.walaupun gua dapat Semenanjung.tapi perasaan gua sedih gak.mana tak nya.87.5% dari kita semua terus kerja Sabah Sarawak.apakah maknanya.tak pernah terlintas di kotak fikiran mahupun kotak suara kau semua akan ke sana sayang.seriously!gua masih tak percaya sampai saat ini.namun....sakit berbirat dah pipi gua sebab lempang lempang banyak kali.oh,realiti rupanya sayang.

pesanan ini gua reka khas ikhlas dari hati gua yang berbentuk bulat

1.JAGA DIRI,JAGA MARUAH.kita di tempat orang.jaga semuanya.kita orang perempuan.jangan buat yang tidak tidak kat sana.bukan maruah kau sorang,maruah keluarga jugak.

2.JAGA MAKAN.tahu.mula mula mesti susah.as long as cepat kau bole survive and biasakan diri,pasti bole.jangan sampai tak makan.sana makan sodap sodap.

3.JANGAN BELAGAK BODOH SOMBONG.tak tahu bertanya.kawan gua.banyak yang sesat kat sana.eh tak lama.sesat untuk 12 jam je.sebab apa?belagak pandai.tempat baru enviroment baru.so tanyalah kalau tak tahu

4.CARA HIDUP.mungkin agak berbeda.beda?sebab semenanjung lain,sana lain.masa pon lain.so pandai pandai manage diri.sistem kerja sana pon lain sedikit.tak apa.boleh belajar.belajar berdikari.

5.INGAT KELUARGA.gua tahu.kerja sana elaun besar.tapi ingat MAK AYAH.xde diorang kau tak ada.jangan pikir KAYA DUNIA je,pikir KAYA AKHIRAT JUA.pandai manage keewangan.

6.JANGAN TERLEBIH EKSAITED.kite pergi untuk berkerja.bukan untuk berjoli bersantai.kawal diri.

7.CERITA KARUT.kalau ada dengar duduk sana BAHAYA LA,PENDALAMAN LA,TAKUT KENA KAHWIN DENGAN ORANG SANA LA,tak payah percaya sangat.bahaya ada kat mana mana.bab pendalaman,kalau kau dapat semua 2 nak menguji.experience what.ingat,setiap apa yang berlaku ada hikmah.

8.BALIK KAMPUNG.jangan risau.tiket penerbangan ada semurah murahnya ada semahal mahalnya.kalau kau orang kaya beli la yang mahal.ikut la kemampuan.jangan jadi homesick.tak masal duit gaji ke flight je.raya?relax.pertama kali memang sedih.lama lama tak.gua dah rasa.

9.KAWAN.cari kawan yang betul.jangan risau gak pasal bahagia ke tak bahagia.kawan gua kat sana bahagia je.kahwin da.ada dua anak da.

10.MENANGIS.sudah.lap air mata.sekarang memang sedih.lama lama?senyum je sampai ke telinga.tak apa.ingat MAK AYAH,ingat KELUARGA pasti berjaya.pokoknya niat nawaitu saumaghodin.

yang utama SEMBAHYANG jangan tinggal.inilah masalah orang Melayu.dah berjaya tak ingat tikar sembahyang.gua cakap bukan gua baik sangat.tapi sebagai peringatan.atas sebab gua sayang kau semua.terbang kau semua ke sana gua tak dapat bagi apa apa,doa je mampu.boleh?

NIK WAWA MUN & semua.gua sayang korang.ingat gua kat sini.walau seberang laut.persahabatan sampai Jannah.:')

sekian,lintas lansung dari Sri Pentas TV3.




sape2 rase diri dia comel gilee,sila kumen2 n like.tehee~~

11 KENTANG TERGOLEK2 NAK BERCAKAP:

Nursha berkata... BALAS

blogwalking here..
cantik background blog akak..

http://nurainishahroni.blogspot.com/

Unknown berkata... BALAS

wah bestnya dpt sarawak!!!blh blaja benda baru...

noyis gila kentang~~ berkata... BALAS

@Aimi Syahirah tq aimi.blog awak pon menarik.hehe

noyis gila kentang~~ berkata... BALAS

@aini shahroni tq dear.hehhe

noyis gila kentang~~ berkata... BALAS

@sukakartun best kann.tapi sedih gok kena tinggal family. :')

Nory Zoulkefle berkata... BALAS

best nyer...tp sedih lah part nk tggalkan family tu...msti rinduuu kan..

Hanna Nabiella berkata... BALAS

wahh..suka akak xdpat at sbah/serawak yew??hehe, blogwalking here~ :D

noyis gila kentang~~ berkata... BALAS

@HannaNana Swiftheheh.suke la yang.xmo jauh2 dengan family.sedih woo.huhu

iamnorzi berkata... BALAS

oo noyis ni seorang nurse ya... tahniah dan rezeki dapat sini.. pedalaman sabah/sarawak mmg la berapa nak ok kalau kita ni dah biasa kat town. tapi takpa.. kerja2 misi ni kerja mulia, mmg banyk kebajikan dari anda.insyaALlab boleh biasakan diri... itula cabaran bila berkerjaya kan ? :)

noyis gila kentang~~ berkata... BALAS

aah kak..kite nurse.alhamdulillah..kite dpt semenanjung.hehe.tapi kesian gak kawan2 yg dapat sane.walaupon elaun besar tapi jauhhh sangat dr family..sedihkan..huuu

Unknown berkata... BALAS

bw kat sini..ada masa singgah lah kat http://nurulnamasaya.blogspot.com/